월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
문장의 구성 >
구
중등
|
1. 다음 밑줄 친 구(句)의 종류를 말하시오.
To speak English is not difficult.
|
|
38
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 과거완료
중등
|
2. ⓒ(cannot succeed)를 문맥에 맞는 형태로 쓰시오.
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
Some / Any
중등
|
3. 다음 문장을 지시대로 바르게 바꾸어 쓴것은?
There was a rose in the vase.
(a를 some으로 바꿔서 문장을 만드세요)
|
|
24
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사의 용법
중등
|
4. 다음 문장에서 틀린 부분을 바르게 고치시오.
|
|
26
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 개요
고등
|
5. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
‘Alternative history' stories are the "what ifs" of history, describing events that ① could have happened but did not. A typical example is the question, "② What if Napoleon won at Waterloo?" Most alternatives are related to human history, but there are some examples of alternative natural history, making changes in geology or ecology. But if you are not interested in reading a book, you ③ can be confused with fantasy. The distinction between alternative histories and fantasy is whether the reasonable explanation of "what ④ might have been" existed. Of course if you are interested in Alternative history, reading alternative history can make you feel as if you ⑤ had been in the historical event.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 의미상 주어
중등
|
6. 다음 빈칸에 들어갈 알맞은 말은?
Two hours is enough time ( ) me to shop.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
일치와 화법 개요
고등
|
7. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
The 60th anniversary of the end of World War II has been commemorated this year in many ways, all of (A) them/which remind us of the horrors of was and the glory of victory. The leadership styles of the principal characters of the war have been analyzed, and the special relationship forged between Winston Churchill and Franklin D. Roosevelt was compared interestingly to today's alliance between President Bush and Prime Minister Blair. Yet despite (B) the all/all the World War II commemorative books and documentaries by many distinguished historians, very (C) little/few has been written about some of elements of Churchill's life-particularly his passion for travel and art.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
I wish+가정법
중등
|
8. 다음 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
I'm sorry I'm not a boy.
=I wish I ( ) a boy.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어휘
중등
|
9. 밑줄 친 부분의 쓰임이 어법상 어색한 것은?
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
인칭대명사
중등
|
10. 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
This pen is mine. = This is my pen.
= This pen is ( ) me.
= This pen ( ) to me.
|
|
17
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
11. 다음에서 어법상 틀린 부분을 찾아 바르게 고치시오.
A: Do you need ①any color ②pencils?
B: ③Yes, I need ④some red ⑤one.
|
|
5
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부사 >
부사 개요
중등
|
12. 다음 밑줄 친 부분을 어법에 맞게 고치시오.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
2형식 문장
중등
|
13. 다음 문장들의 문형을 쓰시오.
English has become my favorite subject.
|
|
26
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사/부정사 목적어
중등
|
14. 다음 밑줄 친 동사의 형태를 바르게 고치시오.
I decided tell the truth to her.
|
|
12
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
15. 다음중 옳은 것을 고르시오.
I wish she (①had come, ②would come) last night.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
현재완료 진행형
중등
|
16. 우리말과 같은 의미가 되도록 주어진 단어를 바르게 배열하시오.
I (book, reading, the, been, had) when he came.)
(그가 왔을 때 나는 죽 그 책을 읽고 있던 참이었다.)
|
|
21
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계부사 >
관계부사의 종류와 용법
중등
|
17. 다음 짝지은 문장을 관계부사나 관계대명사를 사용하여 한 문장으로 연결하시오.
I want to visit the town. + The famous pianist lives there.
|
|
20
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
현재완료
중등
|
18. 다음 문장을 현재완료로 바꿔 쓰시오.
|
|
41
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
시간의 전치사
중등
|
19. 다음 우리말에 유의하여 밑줄 친 부분을 바르게 고쳐 쓰시오.
나는 너무 피곤했기 때문에 밤에 잠을 잘 수가 없었다.
I couldn’t sleep in night because I was very tired.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
현재완료
중등
|
20. 다음 문장의 ( ) 안에서 알맞은 것을 고르시오.
I (have gone, have been) to London to see my uncle.
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
듣기
고등
|
21. 대화를 듣고, 남자의 마지막 말에 대한 여자의 응답으로 가장 적절한 것을 고르시오.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어휘
중등
|
22. 다음 각 항에서 묵음(silent letter)을 갖고 있는 단어를 두 개씩 고르시오.
|
|
22
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
대화
중등
|
23. 다음 대화 중 자연스럽지 않은 것은?
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
특수구문 >
강조 구문
중등
|
24. 다음 밑줄 친 부분을 강조하여 빈칸을 기입하시오.
I left my umbrella on the bus.
→ ( ) I left my umbrella.
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
25. 다음 대화에서 밑줄 친 부분이 내용상 어색한 것은?
Insu : How have you been, Ann?
Ann : ⓐNot too bad. How about you, Insu?
Insu : Fine. ⓑWhat are you doing?
Ann : I want to open this bottle, but I can't. ⓒCan you?
Insu : ⓓCertainly I can, Give it to me.
Ann : Oh, come on. Try it.
Insu : Okay. I'll try it. Oh, I did it.
Ann : Thanks a lot.
Insu : ⓔDon't mention it.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
1형식 문장
중등
|
26. 다음 문장이 몇 형식에 속하는지 쓰시오.
His house stands on the hill.
|
|
26
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어휘
중등
|
27. 밑줄 친 부분 중 어법상 어색한 것은?
I don't know exactly ①when Koreans began their lives here in Korea. My history teacher says that it ②goes back ③as far as five thousand years ago. ④For such long time, we have live with our own language
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
비교급 비교
중등
|
28. 다음 형용사의 비교급을 쓰시오.
|
|
22
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
원급 비교
고등
|
29. 괄호안에 알맞은 말을 쓰시오.
He is two years older than me.
→ I am two years ( ) than him.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 개요
고등
|
30. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
There are three types of conversations we have with others:the first one is monologues, another technical dialogues, and ① the other dialogues. Monologues are self-centered conversations in which ② another people are treated as objects. When we engage in monologues, we do not see ③ others as unique people or take their needs into consideration. Likewise, even if we are communicating with someone, we focus on ourselves and do not take ④ the other person into consideration. Often when we engage in monologues we are being conversational narcissists. Conversational narcissism is "the way conversationalists turn the topics of ordinary conversations to themselves without sustained interest in ⑤ others' topics".
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|