월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
부정사 >
부정사의 부사적 용법
중등
|
1. 다음 대화의 빈 칸에 알맞은 말?
나는 커서 변호사가 되고 싶다. (want, grow up)
→ ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) .
|
|
15
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Shall/Should
중등
|
2. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
( ) go and help your mother?
|
|
105
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 과거완료
중등
|
3. ⓒ(cannot succeed)를 문맥에 맞는 형태로 쓰시오.
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부사 >
부사 개요
중등
|
4. 다음 밑줄 친 부분 중 어법상 바르지 않은 것을 고르시오.
We had a lovely walk ① through the river.
We walked ② across ③ some fields and went ④ into a little wood. We walked ⑤ through the wood.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
원급 비교
중등
|
5. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 것은?
A: How old is your sister?
B: She is 14 years old.
A: ( ) . I am 14 years old, too.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
원형부정사
중등
|
6. 다음 중 올바른 문장을 고르시오.
|
|
10
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
과거분사
중등
|
7. 다음 밑줄 친 부분이 서술용법인지, 한정용법인지를 구별하시오.
He sat surrounded by the children.
|
|
37
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
물질명사
중등
|
8. 다음 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
She gave him ( ) blue glass to look through.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
시간의 전치사
중등
|
9. 다음 중 어법상 틀린 것을 고르시오.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계부사 >
관계부사의 종류와 용법
중등
|
10. 다음 두 문장을 관계부사를 사용하여한 문장으로 연결할때 알맞은 관계부사는?
The time was very late.
I arrived home at that time.
|
|
35
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
현재완료
중등
|
11. 괄호 안에 주어진 동사를 문맥에 맞도록 변형시키시오.
Have you ever (swim) in winter?
|
|
16
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사와 과거분사 개요
중등
|
12. 다음 ( ) 안의 단어 중 옳은 것을 고르시오.
I lost the watch which he ( has given / had given ) me.
|
|
30
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사의 시제
중등
|
13. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
He was proud that he had been rich.
= He proud of having been rich.
|
|
193
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
수동태 개요
중등
|
14. 다음 중 어법상 올바른 것을 고르시오.
|
|
14
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
부가 의문문
중등
|
15. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
Sujin:You're Aram, aren't you?
Uram: ( ) Aram is my sister.
|
|
5
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
16. 다음 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
I invited five friends to the party, But only Jane and Tom came. ( ) didn't come.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 It
중등
|
17. 다음 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
It was ( ) that 2-year-old boy can read well.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
18. 밑줄 친 They[they]가 가리키는 대상이 나머지 넷과 다른 것은?
The first true piece of sports equipment that man invented was the ball. In ancient Egypt, pitching stones was children’s favorite game, but a badly thrown rock could hurt a child. Egyptians were therefore looking for something less dangerous to throw. And ①they developed what were probably the first balls. ②They were first made of grass or leaves held together by strings, and later of pieces of animal skin sewn together and stuffed with feathers or hay. Even though the Egyptians were warlike, ③they found time for peaceful games. Before long ④they devised a number of ball games. Perhaps ⑤they played ball more for instruction than for fun. Ball playing was thought of mainly as a way to teach young men the speed and skill they would need for war.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
등위 접속사
중등
|
19. 다음 중 어법상 잘못된 부분을 올바르게 고치시오.
I bought a newspaper and I didn't read it.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 의미상 주어
중등
|
20. 다음 두 문장의 뜻이 같도록 빈 칸에 들어갈 표현을 쓰시오.
Do you know how to use the program?
= Do you know how ( ) ( ) use the program?
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 의미상 주어
중등
|
21. 다음 빈칸에 들어갈 알맞은 말은?
Two hours is enough time ( ) me to shop.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
대화
중등
|
22. 다음 대화의 내용상 빈칸에 들어갈 수 없는 말은?
A : What's the matter, John? You look happy.
B : ( )
A : Good for you!
B : Thank you.
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사 개요
중등
|
23. 문장의 뜻이 통하도록 ________ 에 적당한 것을 고르시오.
I prefer oranges ( ) apples.
|
|
26
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
수동태 만드는 법
중등
|
24. ( )안의 동사를 알맞게 변형시키시오.
His car was (leave) in front of the house.
|
|
75
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
레벨테스트 >
중학
중등
|
25. 다음 두 문장의 의미가 다른 것은?
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
일치와 화법 개요
고등
|
26. 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
"Will they think my new haircut is attractive or weird? Does my makeup look right? Did I select the right clothes for this occasion? I wonder if I ① will be able to get a date. If I ② will ask for a date, will the response be 'No'?" These are questions that arouse the stress level of many people. Throughout life, we will all experience numerous things that ③ will arouse or elevate our stress level. If we don't learn to deal with stress, our stress level may be elevated. An elevated stress level can be harmful. Dr. Shields says, "We need to become capable of dealing with stress. We all experience it. We all need to develop methods of relieving it effectively." People who are not capable of dealing with and relieving stress ④ are likely to develop serious problems. These serious problems may be mental or physical. This means mental stress that is not relieved ⑤ can bring about mental illness as well as physical illness.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
조동사 개요
고등
|
27. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
When he hears a siren, Ron Olshwanger, who lives in St. Louis, thinks immediately of his real passion, fire trucks. Ever since childhood, he ① has loved fire trucks, firehouses, and firefighters. In fact, he has spent years taking pictures of firefighters in action. No one ever expected anything to come of his hobby. One day, though, something did. He happened to be at ② fire. There, he saw a firefighter desperately trying to save the life of ③ a two-year-old girl. He captured the moment on film and, to his surprise, the St. Louis Post-Dispatch printed his photo. ④ to his even greater surprise, the picture won the Pulitzer Prize, the highest award in newspaper photography. He was thrilled. The money from his famous picture ⑤ is now being used to help the family of the little girl.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
28. 다음 대화의 빈칸에 들어갈 말이 순서대로 된 것은?
Tom : ( ) , Se-na. Is this your schoolbag?
Se-na : No, it isn't.
Tom : Is this your schoolbag, Yun-mi?
Yun-mi : Yes, it is. Thank you.
Tom : ( ) .
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
Wh- 의문문
중등
|
29. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
A:Where are you from?
B: ( )
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
30. 다음 밑줄 친 부분과 같은 의미가 되도록 할대 빈칸에 알맞은 것은?
A:Thank you for your nice present.
B:Sure.
→I ( ) your nice present.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|