월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
관계부사 >
관계부사의 종류와 용법
중등
|
1. 다음 우리말을 영작하시오.
|
|
23
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Will/Would
중등
|
2. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
I will not buy it.
= I am not ( ) buy it.
|
|
92
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사 개요
고등
|
3. 다음 글에서 밑줄 친 부분 중, 어법상 틀린 것은?
There are two social theories explaining ① what determines job satisfaction:the 'bottom-up theory' and the 'top-down' theory. The bottom-up theory basically states that individuals have needs and that they will be happy if ② its needs are satisfied. The sum of positive and negative effects ③ is used to determine happiness. If the positive effects are greater than the negative effects, individuals will judge their life as happy. In contrast, top-down theory states that there is a tendency to experience things in a positive way. In other words, all individuals have a desire to be happy and this attitude will be the major influence on their lives. Thus, ④ feelings about job satisfaction are generated in one of two ways:from the bottom up by adding positive effects and subtracting negative ⑤ ones, or from the top down by the extension of one's desire to be happy.
|
|
10
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
주의해야 할 수동태
중등
|
4. 다음 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
Her eyes were filled ( ) tears.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
I wish+가정법
중등
|
5. 다음 두 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
I'm sorry I'm not a boy.
=I wish I ( ) a boy.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 과거
중등
|
6. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
If I had money, I ______ buy the book.
|
|
98
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
전치사 >
시간의 전치사
중등
|
7. 다음 의미가 성립하도록 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
I have to be at home (by / until) 9 o'clock.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관사 >
정관사
중등
|
8. 문장에서 틀린 부분을 바르게 고치시오.
Water of this well is good to drink.
|
|
64
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
중등
|
9. 다음 글의 내용상 빈칸에 들어갈 가장 알맞은 말을 고르시오.
Scientists have discovered that dolphins have a kind of ( ) . They are able to talk to one another. It may be possible for man to learn how to talk to dolphins. Of course this will not be easy.
* dolphin : 돌고래
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
조동사 개요
고등
|
10. 다음 괄호 안에서 어법상 옳은 것을 고르시오.
The news (must not/can not) be true and I don't believe it.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
수동태 >
주의해야 할 수동태
중등
|
11. 다음 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
|
|
12
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
조동사 개요
고등
|
12. 다음 괄호 안에서 어법상 옳은 것을 고르시오.
He (must be/must have been) a diligent student in his school days.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
13. 다음 문장이 몇 형식에 속하는가를 말하시오.
She made her daughter a dress.
|
|
39
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
14. 다음 글의 빈칸에 공통으로 들어갈 말은?
A : Welcome to my house, Min-jong.
B : Here are flower for you, Sang-ho.
A : ( ) Please come in.
B : You have a nice living room.
A : ( ) Mom, this is my friend, Min-jong, this is my mother.
B : How do you do, Mrs. Kim?
|
|
8
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어법
고등
|
15. 다음중 어법에 맞는 것을 고르시오.
We (①gave, ②opened) a party in celebration of his 70th birthday.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
16. 다음 대화의 빈 칸에 알맞은 말을 쓰시오.
A : ( ) ( ) my mother.
B : I'm glad to meet you. I'm Mike.
C : Glad to meet you, too.
|
|
25
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
특수구문 >
특수구문 개요
중등
|
17. 다음 중 어법상 틀린 것은?
|
|
9
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
현재분사와 과거분사 >
현재분사
중등
|
18. 주어진 말을 분사를 사용하여 영작하시오.
그는 여행을 준비하느라 바쁘다. (busy, prepare, trip) He is b for . (문장전체를 기입할 것)
|
|
35
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
비교급 비교
중등
|
19. 다음 형용사의 비교급을 쓰시오.
|
|
24
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
일치와 화법 개요
고등
|
20. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
The hurricane that hit New England on Sept. 21, 1938 was the region's worst so far this century. The storm killed at least 600 people and did at least $306 million in damage in 1938 dollars, (A) which/that would equal about $3.5 billion in today's dollars. Afterward, people talked about the "tidal wave" that swept away hundreds of beachfront homes. Oceanographers try to stay away from the term "tidal wave" because large waves have nothing to do with tides. Oceanographers and geologists use the Japanese word "tsunami" for (B) what we call/what we call it "tidal waves." These waves are caused by undersea earthquakes or landslides. What happened in the 1938 New England hurricane was storm surge. But, in this case, "tidal wave" in the general sense of something out of a horror movie seems (C) proper/properly.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
21. 다음 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
Yesterday, we had a basketball game with another class and lost the game. ( ) team's players were tall and talented.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
형용사 >
형용사 개요
중등
|
22. 다음 두 문장의 뜻이 같아지도록 @ 속을 채우시오.
You should be kind to old people.
= You should be kind to ( ) old.
|
|
29
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
3형식 문장
중등
|
23. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
All people when the national flag was ( ) .
|
|
218
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 구성 >
구
중등
|
24. 다음 밑줄 친 구(句)의 종류를 말하시오.
He doesn't want to go to a high school.
|
|
29
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 과거완료
중등
|
25. 다음 문장의 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 넣어 문장 전체를 다시 쓰시오.
She could not walk home, because it was raining.
= She ( ) ( ) ( ) home if it ( ) ( ) ( ) raining.
|
|
23
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
독립 부정사
중등
|
26. 다음 우리말과 같은 뜻이 되도록 빈칸에 알맞은 것을 고르시오.
솔직히 말해서, 김선생님의 영어 수업은 지루하다.
= ( ) , Mr. Kim's English class is boring.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
Shall/Should
중등
|
27. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
I will give you this pen if you like it.
= You ( ) have this pen if you like it.
|
|
38
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
인칭대명사
중등
|
28. 다음 빈칸에 공통으로 들어갈 알맞은 말은?
A: Is this ( ) digital camera?
B: Yes, it's ( ) . It's a wonderful camera.
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
인칭대명사
중등
|
29. 다음 ( )속의 단어 중 맞는 것을 고르시오.
A: Is this ( you / your / yours ) desk?
B: Yes, it's ( your, yours, my, mine ).
|
|
44
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
문의 구성요소와 5형식 개요
중등
|
30. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
We Seoul at ten and Busan at once.
|
|
120
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|