월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
분사구문 >
분사구문의 용법
중등
|
1. 다음 밑줄 친 부분을 세 단어로 바꾸시오.
Arriving late, she could not attend the meeting.
|
|
11
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
가정법 >
가정법 개요
고등
|
2. 다음 괄호 안에 어법상 괄호 안에 알맞은 말은?
(A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
Although people have spoken of the *contrition of the first atomic bombs, it is difficult to see how the Pacific War otherwise (A) could be concluded/could have been concluded. The explosion over Hiroshima caused fewer civilian casualties than the repeated B-29 bombings of Tokyo, and (B) had the war not ended/if the war didn't ended in August, those big bombers would have had to wipe out one city after another. Japan had enough military capability and at least 3 million troops. That's why the invasion of the Japanese home islands in the fall of 1945 meant an exceedingly bloody affair for both sides. And that would have been followed by a series of battles on Japanese soil, the effects of which even time could hardly have healed. Moreover, If Russia (C) could have been/were a full partner in these campaigns, the end result would have been partition of Japan, as happened to Germany.
*contrition:후회
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
분사구문의 형태
중등
|
3. 두 문장이 일치하도록 빈칸을 채우시오.
Though he is very rich, he never helps the poor.
= ( ) very rich, he never helps the poor.
|
|
44
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
4. 다음 빈칸에 들어갈 말이 순서대로 바르게 짝지어진 것을 고르시오.
Everything I said to him went in ( ) ear and out ( ) .
|
|
4
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 형태
중등
|
5. 다음 문장의 틀린 부분을 고치시오.
1. I am happy to invite to your party.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
3형식 문장
중등
|
6. 다음에서 틀린 부분을 찾으세요.
His daughter married to teacher.
|
|
63
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 It
중등
|
7. 다음 밑줄 친 부분을 바르게 고치시오.
Did he find his watch? Yes, he found one.
|
|
14
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관사 >
부정관사
중등
|
8. 다음 ( )속에 적당한 관사를 써넣으시오.
I think that he is ( ) honest boy.
|
|
46
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
조건/양보의 접속사
중등
|
9. 다음 빈칸에 알맞은 말을 고르시오
( ) I cannot see the players on the field, I look forward to coming to my son's game.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사 개요
중등
|
10. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
Three ( ) were present at the meeting.
|
|
57
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
11. 다음 글의 목적으로 가장 적절한 것은? [1점]
It is my great pleasure to inform you that your sons and daughters have completed all the academic requirements over the last three years of study at Hutt High School. We feel as if the day they entered our school were yesterday, and now they will proudly receive their graduation certificates. Not unlike many successful graduates in our long history, your children will go out into the world, and successfully participate in the fields of politics, economics, culture, and education. The graduation ceremony will be held next Friday in Hutt High School's Assembly Hall. On behalf of the school, I would like to extend our invitation to you and your family. I look forward to meeting you there.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
분사구문 개요
중등
|
12. 두 문장이 일치하도록 빈칸을 채우시오.
While she talked to his son, she was knitting.
= ( ) to his son, she was knitting.
|
|
51
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
동사의 시제
중등
|
13. 다음 중 어법상 틀린 것은?
|
|
12
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
주어와 동사의 일치
고등
|
14. 다음 괄호 안에서 어법상 옳은 것을 고르시오.
Three-quarters of the earth's surface (is/are) covered with water.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
15. 다음 글의 내용과 일치하는 것은?
Located 1,100 feet above the tiny coastal town of Amalfi, Ravello has been described as closer to heaven than to the sea. Two irresistibly romantic gardens - the Villa Rufolo and the Villa Cimbrone - justify its reputation as ‘the place where poets go to die.' Hotel guests can hope to experience breathtaking views of the deep blue sea from Palazzo Sasso. Constructed in the 12th century, now a deluxe hotel, Palazzo Sasso is all about the view. Richard Wagner found inspiration on this site in 1880, penning a part of Parsifal during a stay here. Every summer an internationally famous classical Wagner music festival takes place in the garden of the Villa Rufolo.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
주의해야 할 현재완료
중등
|
16. 다음 대화의 빈칸에 알맞은 말을 고르시오.
A: He ( ) to America.
B: Is he still in America?
A: Yes, he is.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관사 >
정관사
중등
|
17. 다음 문장에서 틀린 부분은?
The rich is not always happy.
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
조동사 >
May/Might
중등
|
18. 괄호안의 동사를 알맞게 바꾸시오.
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사의 형태와 기능
중등
|
19. 다음 밑줄 친 부분 중 그 쓰임이 나머지 넷과 다른 것은?
|
|
11
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정대명사 >
One / Other / Another
중등
|
20. 다음 빈칸에 들어갈 말이 순서대로 바르게 짝지어진 것을 고르시오.
There are 35 students in our class. Some students like music. ( ) like movies. And ( ) like sports.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
듣기
고등
|
21. 대화를 듣고, 두 사람의 관계를 가장 잘 나타낸 것을 고르시오.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
현재완료
중등
|
22. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
I lost my watch, so I don't have it now.
= I ( ) ( ) my watch.
|
|
40
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
인칭대명사
중등
|
23. 다음 (a)와 (b)의 뜻이 같도록 빈 곳을 한 단어로 써넣으시오.
(a) Mr. Park teaches us English.
(b) Mr. Park is ( ) ( ) of English.
|
|
22
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
분사구문 >
주의해야 할 분사구문
고등
|
24. 밑줄 친 부분을 알맞게 고친 것을 고르시오.
Lying on the grass, stars were twinkling in the sky.
|
|
6
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사의 관용적 표현
고등
|
25. 주어진 말을 이용하여 다음 우리말을 영어로 옮기시오.
우리는 셸리 양을 만나기를 고대한다. (look forward, see)
We ( ) ( ) ( ) Miss Shelly.
|
|
11
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
5형식 문장
중등
|
26. 다음 문장들의 문형을 쓰시오.
I saw my friends crossing the street.
|
|
25
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
거절하기
중등
|
27. 다음 대화에서 빈칸에 알맞은 말을 써 넣으시오.
A : ( ) do you like better, summer or winter?
B : I like summer better.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사/부정사 목적어
고등
|
28. 다음 괄호 안에 어법상 옳은 것을 고르시오.
We should carefully think about the reasons for someone's behavior to avoid (coming/to come) to a hasty conclusion about it.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
시간의 접속사
중등
|
29. 두문장의 뜻이 같아지도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
He met a lot of interesting people during his vacation.
→ He met a lot of interesting people ( ) he was on vacation.
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
2형식 문장
중등
|
30. 다음 빈칸에 들어갈 수 있는 것은?
|
|
19
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|