월간 Best
|
|
|
|
|
MS-Word 파일(doc) 파일로 다운로드 됩니다. MS-Word가 설치 안되신 분들은 한글(hwp)으로도 읽기가 가능합니다.(자동 파일변환기능)
|
|
|
|
수동태 >
기타 수동태
중등
|
1. 우리말의 뜻과 같도록 빈칸을 채우시오.
나는 무릎을 다쳤다.
→ I ( ) hurt in the knee.
|
|
29
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 의미상 주어
중등
|
2. 다음 밑줄 친 부분 중 어법상 바르지 않은 것은?
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
3형식 문장
중등
|
3. 다음 문장이 몇 형식에 속하는가를 말하시오.
I would like to play tennis this afternoon.
|
|
45
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계대명사 >
관계대명사 Who
중등
|
4. 다음 두 문장을 관계대명사를 써서 한 문장으로 연결하시오.
That is the boy. His name is Jack.
⇒ ( ) .
|
|
45
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동명사 >
동명사의 관용적 표현
중등
|
5. ( ) 안에서 알맞은 말을 고르시오.
She is used to (walk) to school.
|
|
11
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
동사 >
일반동사
중등
|
6. 다음 의문문에 대한 대답을 완성하시오.
Does Sarah like rainy days?
No, ( ) ( ) .
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
듣기
고등
|
7. 대화를 듣고, 두 사람의 관계를 가장 잘 나타낸 것을 고르시오.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사 개요
고등
|
8. 빈칸 (A), (B)에 가장 적절한 것끼리 짝지은 것은?
The state of California had to turn off the electricity to (A) and businesses. The state ran out of power. No one knew when the power would be turned off. People got trapped between floors in an elevator. Firefighters had to save them. These *blackouts moved around the San Francisco area. Turning off traffic lights could cause accidents. People found out it is hard to work without power. There has been a power crisis for the past two months. The amount of power isn't enough to keep up with demand. Debt-ridden utilities couldn't get suppliers to sell them electricity on credit. Thursday's crisis was blamed, in part, on a lack of water for hydropower in the Pacific Northwest. Now California is trying to legislate a solution with (B) making their way through the state legislature.
*blackout:정전
|
|
11
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
인칭대명사
중등
|
9. 빈 칸에 알맞지 않은 것은?
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
4형식 문장
중등
|
10. 짝지은 두 문장이 같은 뜻이 되도록 빈칸에 적당한 말을 써 넣으시오.
She is our music teacher.
She ( ) ( ) music.
|
|
36
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
5형식 문장
중등
|
11. 다음 문장은 몇 형식 입니까?
|
|
267
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
시제의 일치
중등
|
12. 우리말과 뜻이 같도록 빈칸에 알맞은 말을 쓰시오.
그는 나에게 언제 출발할 것인지 물었다.
He asked me ( ) ( ) ( ) going to leave.
|
|
7
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대화 >
대화
중등
|
13. 다음 대화 중 자연스럽지 않은 것은?
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
Be동사+to부정사
중등
|
14. 다음 중 밑줄 친 부분의 쓰임이 나머지 넷과 다른 것은?
|
|
2
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
대명사 >
대명사 It
중등
|
15. 다음 밑줄 친 부분의 쓰임이 나머지와 다른 하나를 고르시오.
|
|
11
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
비교급 비교
중등
|
16. 다음 우리말과 같은 뜻이 되도록 할 때, 빈칸에 가장 알맞은 것을 고르시오.
영화가 점점 더 지루해졌다.
=The movie became ( ) boring.
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
접속사 >
등위 접속사
중등
|
17. 다음 중 어법상 잘못된 부분을 올바르게 고치시오.
Two years passed since he moved to Busan.
|
|
1
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
과거완료
중등
|
18. 우리말 해석에 맞게 주어진 단어를 알맞은 형태로 빈칸에 넣으시오.
나의 아버지는 내가 방문했을 때 5년간 런던에 살고 있었다.
My father ( ) in London for five years when I visited him. (live)
|
|
24
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문의 구성요소와 5형식 >
1형식 문장
중등
|
19. 다음 문장이 몇 형식에 속하는지 쓰시오.
Last year I went to the sea with my friends.
|
|
32
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
명사 >
명사 개요
고등
|
20. (A), (B), (C)에서 어법에 맞는 표현을 골라 짝지은 것은?
It is almost impossible to say who was the greatest stamp collector in history. (A) Score of/Scores of famous people have enjoyed the hobby. However, consideration must be given to Duchess Maria, who, if not the "greatest" collector, certainly spent the most money on her hobby. She began collecting in 1861, at the age of forty-nine. For almost twenty-six years she spent about $10,000 per week buying stamps! At the time of her death, she had 300 albums, each with 1,000 pages of stamps. Many of the stamps were rare and valuable, and (B) each pages of the albums were/each page of the albums was a French bond worth $200. The albums were left to the city of Genoa, and her son inherited the stamps. After World War I, the stamps were sold at auction-for $2,000,000-about (C) one sevenths/one seventh of her investment!
|
|
6
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
부정사의 부사적 용법
중등
|
21. 문장의 부정사의 용법을 말하시오.
|
|
44
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
22. 위 글의 밑줄 친 'could-be'eyes의 의미로 가장 적절한 것은?
|
|
5
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
문장의 종류 >
일반 의문문
중등
|
23. 다음 대화의 빈 칸에 알맞은 말을 쓰시오.
A : What is that?
B : ( ) ( ) a computer.
|
|
22
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
어휘
중등
|
24. 밑줄 친 부분의 쓰임이 어법상 어색한 것은?
|
|
3
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
관계부사 >
관계부사의 종류와 용법
중등
|
25. 다음 빈 곳에 알맞은 말을 써넣으시오.
(관계부사를 이용)Is that the factory ( ) they are working?
|
|
18
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
완료시제 >
과거완료
고등
|
26. 밑줄 친 부분을 고치시오.
Robert was going steady with Susan and was thinking of marrying her. He wanted to know what kinds of girls her sisters were, what her father was like, and how long did her mother die.
|
|
183
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
일치와 화법 >
수의 일치
중등
|
27. 다음 문장의 빈칸에 가장 알맞은 것은?
He as well as we ( ) a walk every morning.
|
|
53
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
기타 >
독해
고등
|
28. (A), (B), (C)의 각 네모 안에서 문맥에 맞는 낱말로 가장 적절한 것은?
The first experiments in television broadcasting began in France in the 1930s, but the French were slow to employ the new technology. There were several reasons for this (A)[hesitancy/consistency]. Radio absorbed the majority of state resources, and the French government was reluctant to shoulder the financial burden of developing national networks for television broadcasting. Television programming costs were too high, and program output correspondingly low. Poor (B)[distribution/description] combined with minimal offerings provided little incentive to purchase the new product. Further, television sets were priced beyond the means of a general public whose modest living standards, especially in the 1930s and 1940s, did not allow the acquisition of luxury goods. Ideological influences also factored in; elites in particular were (C)[optimistic/skeptical] of television, perceiving it as a messenger of mass culture and Americanization.
(A) (B) (C)
① hesitancy -- distribution -- optimistic
② hesitancy -- distribution -- skeptical
③ hesitancy -- description -- optimistic
④ consistency -- description -- optimistic
⑤ consistency -- distribution -- skeptical
|
|
5
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
비교 >
비교급 비교
중등
|
29. 다음 형용사의 최상급을 쓰시오.
|
|
27
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|
|
|
부정사 >
원형부정사
중등
|
30. 다음 문장의 틀린 부분을 고치시오.
I heard you to lock the door.
|
|
10
|
|

문법목록
각 문제내의 [문제편집]을 누르면 관련 목록이 나타납니다.
|